PILINHA: {__webCacheId=filmBasicInfo_pl_PL, __webCacheKey=757781}

Po katastrofie

Aftermath
5,7 5 466
ocen
5,7 10 1 5466
Po katastrofie
powrót do forum filmu Po katastrofie

Kołojew

ocenił(a) film na 6

Film jest tylko oparty na faktach, trochę miesza.

Kontroler z wieży w szwajcarskim Zurychu pozwolił asystentowi wyjść, zrobić sobie przerwę. A tego dnia odbywała się konserwacja systemu, wyłączono jedną z linii telefonicznych i nie poinformowano go o podłączeniu zastępczej, wyłączono jedną antenę dostarczającą informacji o tym, czy na pokładzie samolotów włączył się alarm ostrzegający przed kolizją. Gdy więc nastąpiła sytuacja kryzysowa, sam nie był w stanie jej ogarnąć.

Alarm włączył się, ale według starych przepisów w takich sytuacjach piloci mieli słuchać komend z wieży lotów. Zastosowano się więc do komendy Nielsena i obniżono lot, wskutek czego maszyny rozbiły się o siebie nad terytorium Niemiec.

Kołojew (w filmie Roman) pracował wówczas w Hiszpanii. Potem szukał Nielsena (w filmie Jake) przez 2 lata. Gdy odszukał, zasadził się na niego w przydomowym ogrodzie. Zabił na oczach jego żony i 2 dzieci. Po wyjściu na wolność wrócił do Rosji i objął stanowisko wiceministra w Osetii Północnej. Ponoć uważany jest za bohatera narodowego. W filmie Roman przeprasza, w prawdziwym życiu Kołojew twierdzi, że nie żałuje popełnionego czynu.

Tu można zobaczyć, kto zacz:
http://syouji.blog.jp/archives/1037478695.html
https://pl.sputniknews.com/polish.ruvr.ru/2012_07_04/80287016/
http://people.com/movies/arnold-schwarzenegger-aftermath-movie-vitaly-kaloyev/

ocenił(a) film na 8
nie_dla_dubbingu

Czyli mamy sytuację analogiczną do 'Sully'ego' Eastwooda, soczysta historia przerobiona nieco na potrzeby filmu. Clinta zjechali, że manipulował, ale film i tak oglądają.

nie_dla_dubbingu

Nie jest do końca tak jak piszesz. Oba samoloty były wyposażone w TCAS, który miał właśnie przeciwdziałać sytuacjom niebezpieczeństwa zderzenia w powietrzu. Przepisy nie określały jasno, do czego mają zastosować się piloci - do poleceń kontrolera czy TCASa, Piloci DHL zastosowali się do poleceń TCASa, natomiast piloci Baszkirian, do poleceń kontrolera. W rezultacie oba samoloty zaczęły zniżanie i skończyło się tak jak skończyło.

konradwojtys

serio tak jest że decyzja kontrolera lotu nie jest jasno ponad wszelkimi innymi systemami wspomagającymi?
Na skrzyżowaniu drogowym z sygnalizacją świetlną, kiedy policjant kieruje ruchem też zastanawiasz się czy stosować się do świateł?

ocenił(a) film na 7
nie_dla_dubbingu

"W filmie Roman przeprasza, w prawdziwym życiu Kołojew twierdzi, że nie żałuje popełnionego czynu."
Teraz w 2022r. (po 24 lutego) wiadomo dlaczego nie żałuje - to prawdziwy rusek

KrzyWish

Ty byś żałował? Bo ja bym jeszcze poszedł i nasrał mu na grób. Może skończyłoby się inaczej, gdyby kontroler wyraził żal i przeprosił. Ale facet szedł w zaparte i do żadnej winy się nie poczuwał. A przecież była to jego wina. Może wynikała ze splotu niekorzystnych okoliczności, ale to on rozbił te samoloty. I tylko to się liczy.

zico4you

Wina nie tylko jego, ale też źle wyposażonego lotniska, złego szkolenia wschodnich pilotów, oraz niejasnością w przepisach lotniczych

fsfsf_sfsfsfsfsfs

A także tego faceta, który wynalazł samolot i samego Boga. Na pewno jednak nie Kołojewa, jego żony i dwójki dzieci. Powtarzam, gdyby linie lotnicze inaczej potraktowały Kołojewa, a kontroler wyraził skruchę i żal, pewnie by do tego nie doszło. Gdyby ofiarami byli Amerykanie to zaczynając od tego kontrolera, a kończąc na władzach Szwajcarii, wszyscy popluliby się od przeprosin i gięli w ukłonach. Ale kto by się tam przejmował jakimiś wschodnimi dzikusami? Dla Panów Wielkich Europejczyków nie różniący się pewnie od Hotentotów.

Pobierz aplikację Filmwebu!

Odkryj świat filmu w zasięgu Twojej ręki! Oglądaj, oceniaj i dziel się swoimi ulubionymi produkcjami z przyjaciółmi.
phones